Skip to main content

Zimra Geurts





 

Ver esta publicación en Instagram

Ik wil even dankjewel zeggen voor alle onwijs lieve berichten! Maar ook dat ik versteld sta van de hoeveelheid mensen die nu of wel in een burn-out of een depressie zitten of er net uit zijn/het al achter de rug hebben maar nog altijd de nasleep ervaren. Mijn inbox op insta & FB staan echt vol en ik zou hier zo graag allemaal op willen reageren, adviezen delen etc maar dat lukt me nu nog even niet. Ik wil jullie bedanken voor al jullie open en eerlijkheid en wil jullie hier dan ook graag een enorm portie eerlijkheid voor teruggeven. We zijn namelijk het tegenovergestelde van 'aanstellers die de tempo & het huidige leven gewoon niet aankunnen'. Nee, het zit precies andersom, we zitten in een sneltrein die steeds sneller gaat tot de trein het zelf niet meer aankan en alle passagiers een gigantische crash mee gaan maken. Die crash is al aan het gebeuren, de aantallen burn-outs & depressies liggen hoger dan ooit maar we leven in een maatschappij waarbij we niet eens het gevoel hebben hier open over te kunnen zijn, dit zegt al genoeg. De allerbelangrijkste vraag, wie zijn wij echt en wie denken wij te moeten zijn? Ik begrijp degenen die een burn-out totaal niet begrijpen ook volledig, no hard feelings, alleen maar liefde. Ik was er daar namelijk een van 'die kunnen het gewoon allemaal niet aan of zo' denkend dat ik het allemaal oh zo goed op een rijtje had, wist precies waar ik heen wilde, volledig opgeslokt door de maatschappij en blindelings blijven gaan gaan gaan. Wat ben ik mezelf tegen gekomen zeg, of eigenlijk, mijn ego tegengekomen. We kunnen de maatschappij namelijk ook niet de schuld blijven geven, want wij zijn de maatschappij. Ik zal even kort uitleggen wat een ego betekend, want veel mensen begrijpen en gebruiken dit woord in andere context, het betekend niet alleen dat iemand helemaal vol is van zichzelf. Je ego is het verhaaltje in je hoofd die je hersenen blijven afspelen waarin jij de hoofdrol speelt, in mijn geval dus het verhaal van 'Zimra Geurts' (volledig bericht op mijn FB pagina ☺) #linkinbio

Una publicación compartida de Zimra Geurts (@zimrageurtsss) el

Comments